Документи

Книга 1 | Розділ 4. Бабин Яр у другій половині XX ст.

З листа голови Київського міськвиконкому О. Давидова секретареві ЦК КПУ О. Кириченку про будівництво кільцевих доріг у м. Києві

12 липня 1954 р.

Текст (рос.)
СЕКРЕТАРЮ ЦЕНТРАЛЬНОГО КОМІТЕТУ
КОМУНІСТИЧНОЇ ПАРТІЇ УКРАЇНИ
товаришу КИРИЧЕНКО О.І.

У відповідності з генеральним планом реконструкції та поширення міста Києва передбачено створення радіально-кільцевих вуличних магістралей.

Передбачені проектом всі радіальні напрямки вже існують, в той час як кільцеві магістралі зовсім відсутні і тому це не дає можливості переключати рух автомашин з одного радіального напрямку на інший, внаслідок чого сполучення автотранспортом між адміністративними районами міста здійснюється лише через центр міста, хоча в цьому інколи нема ніякої потреби.

Таке становище приводить до перевантаження магістралей центральної частини міста, викликає непотрібний перепробіг автотранспорту, утворює небезпечний стан його експлуатації.

З метою досягнення належного розподілу автотранспорту по різним напрямкам вкрай необхідно побудувати дві кільцеві магістралі:

1. Окружну дорогу від В. Васильківської вул. по вул. Совській, через дамбу Совських ставків, по вул. 497 Новій, бульвару Леніна, по вул. Ленінградській, по Дачному провулку, вздовж території кінофабрики та асфальто-бетонного заводу і далі до вул. Лагерної та вздовж Бабього1 Яру до вул. Фрунзе та Ново-Костянтинівської.

Побудова зазначеної дороги дасть можливість найкоротшого сполучення між Куренівкою та Приоркою Подільского району та окраїнами Молотовського району, промисловим вузлом Жовтневого району, Залізничного та Кагановичського районів.

Така дорога з'єднає такі радіальні магістралі міста: вул. Н. Константинівська, вул. Фрунзе, вул. Дорогожицьку, Брест-Литовське шосе, Борщагівську вул., Повітрофлотське шосе та В. Васильківську вул.

Загальна довжина траси
Ширина проїжджої частини
– 15,0 км
– 12,0 м
Вартість будівництва дороги 15000 х 12 х 50
тротуарів
Вартість шляхопровода на Лук'янівці
Шляхопровод Караваївський
Різні споруди
– 9,6 млн.крб.
– 1,5 млн крб.
– 2,0 млн.крб.
– 5,0 млн.крб.
– 2,0 млн.крб.
Разом – 20,0 млн. крб.

2. Зовнішня окружна магістраль (Південно-Західна) має сполучити радіальні напрямки Південно-Західної частини міста та матиме велике стратегічне значення саме тому, що перед Вітчизняною війною почалося будівництво цієї магістралі.

Траса магістралі така: від реальної магістралі Київ-Конча-Заспа по існуючому напрямку дороги на Хотів до сільгоспвиставки, далі по існуючому грейдеру до переїзду через залізницю біля станції Жуляни, по існуючому грейдеру через Борщагівку, по 4-й просіці у Святошині, через Ново-Біличі та Пуще-Водицький ліс по існуючій трасі дороги до Вишгородської вул. в районі Кінь-Грусть.

[...]

Виконком Київської міської Ради депутатів трудящих просить Вас розглянути питання будівництва кільцевих магістралей та дати вказівки Держплану Ради Міністрів УРСР передбачити в цьому році відповідні кошти на проектно-вишукувальні роботи та в наступному 1955 році асигнування на будівництво цих об'єктів.

Голова виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих
О. Давидов (подпись)


На первой странице виза:
«тов. Барановскому
Прошу рассмотреть и дать предложения
12.7.54 [А. Кириченко] (подпись)»

ЦДАГОУ, ф. 1, оп. 30, спр. 3818, арк. 154–156.
Оригинал. Машинопись.